handgemaakte hebbedingen

handgemaakte cadeautjes & hebbedingen
handmade gifts & wannahaves

woensdag 16 mei 2012

Tweedehands schatten!

Ik ben gek op tweedehands spullen en het hergebruiken daarvan. Vaak koop ik iets waarvan ik niet weet wat ik ermee ga doen. Het leek me leuk om mijn tweedehands schatten met jullie te delen. In Venlo zijn verschillende tweedehands winkels maar mijn favoriet is toch wel Terre Des Hommes. Bij het snuffelen in tweedehands winkels en op markten is het altijd een verrassing of je iets vindt of niet. 

Hieronder een greep uit de spulletjes die ik de afgelopen tijd gekocht heb:


Deze kralen kocht ik op de Koninginnemarkt in Blerick. Wat schitteren deze kralen je tegemoet, hè?!



Het schilderijlijstje kocht ik op de A&P markt in Tegelen. Mijn oma heeft ook zo'n lijst aan de muur hangen in de woonkamer. Bij haar zit er een spiegel in. Geen idee wat ik er mee wil gaan doen maar 'ooit' zal er wel wat in gemaakt worden. Misschien iets van stof of een leuk borduurwerkje ofzo :P Het stof wat eronder ligt heb ik gekocht bij Terre Des Hommes, het is eigenlijk een tafellaken.




Deze twee lappen stof kocht ik ook bij Terre Des Hommes, het is eigenlijk een dekbedovertrek voor kinderen. Voor en achter waren verschillend. Ik vond de eekhoorntjes te schattig om de lappen te laten liggen :D

















Dit blik kocht ik ook op de Koninginnemarkt in Blerick. De binnenkant ziet er nog uit als nieuw. Aan de buitenkant zitten wat beschadigingen en krassen, dit maakt het blikje alleen maar mooier. Ik vraag me dan altijd af wat er ooit in heeft gezeten.






















Dan dit ongelooflijk schattige mini-schilderijtje, ik kocht het van een Duits echtpaar bij een tweedehandsmarkt in de Haandert in Tegelen. Dit is nou echt een schilderijtje waar ik elke dag van kan genieten.


Josine

1 opmerking:

  1. Oo, wauw wat een gave vondsten!
    Het geeft altijd zo'n " kick" als je wat leuks vindt, he?

    BeantwoordenVerwijderen