handgemaakte hebbedingen

handgemaakte cadeautjes & hebbedingen
handmade gifts & wannahaves

donderdag 21 april 2016

DO tot DO - 14 tot 20 april 2016

De afgelopen week was best druk maar gelukkig vrolijker dan vorige week....

Ik ging in overleg met mijn makelaar over ons huis. Er zijn al enkele weken geen kijkers meer geweest en nu we een kijkje hebben genomen in DAT ENE GEWELDIGE HUIS wil ik graag dat er weer wat schwung in de bezichtigingen gaat komen. Na goed nadenken hebben we besloten om de prijs van ons huis te verlagen. Ben je op zoek naar een sfeervolle jaren '30 woning in één van de leukste straatjes van Blerick? Sla dan snel je slag!

Het nieuwe sparkle garen van By Claire is echt prachtig en ik heb voor diverse projecten een aantal bolletjes besteld. De felblauwe komt in de rand van mijn CAL 2016 deken, de rode in een omslagdoek/sjaal en de lichtroze en petrol komen in een granny deken die ik nog wil maken. Vanwege de introductie van het garen was de prijs verlaagd en je kreeg er een leuke shopper bij. Wie kan dat nou weigeren? :-) Veel gehaakt heb ik niet de afgelopen week, er waren teveel andere dingen te doen.

In het weekend was ik alleen met de meiden. Peter was op voetbaltrip naar de UK met vrienden. Op vrijdag kwam Eefje gezellig logeren. Op zaterdag maakte ik een gezellig ontbijtje voor ze klaar terwijl ze op zolder aan het playmobilen waren (is dat een werkwoord? :-).

Zaterdag ben ik met de meiden nog even op de markt geweest voor wat fournituren. De weekmarkt in Venlo heeft echt een geweldig goeie fourniturenkraam met heel veel keuze. Ook kocht ik bij Action nog kekke ijsbakjes voor een leuke traktatie voor het kinderkookfeest van Marijne waarover volgende week meer.... Marijne kreeg het lumineuze idee om, als we dan toch in de stad waren, meteen de beste patatzaak van de stad te bezoeken dus hebben we ons tegoed gedaan aan de heerlijk verse frietjes bij Koala Express. Ik weet het, je denkt bij de naam eerder aan een Australisch koeriersbedrijf maar dit is echt de beste patatzaak van Venlo.

Op zondagmorgen ging ik met Imke en de kids naar Monkeytown om ze daar lekker een paar uurtjes te laten spelen. Ik haat stilzitten dus intussen maakte ik wat neon armbandjes om te verkopen op de Koningsmarkt. 's Middags ben ik gestart met het maken van de schortjes voor het kinderkookfeest. Ik kreeg ruzie met het knoopsgat voetje grrrr... Steeds als ik de lengte van het knoopsgat goed had ingesteld naaide de machine te lang door. Na flink wat proberen lukte het eindelijk en waren aan het eind van de avond 8 schorten klaar. Ik miste er nog 1 en omdat er ook een jongen op het feest komt scoorde ik bij Zeeman nog even een stoere theedoek voor een jongensexemplaar.

Op dinsdag had Peter een vrije dag opgenomen zodat ik een dag voor mezelf had en naar Annemarieke en Margaret in Helmond kon gaan. Het was een gezellige dag met lekker eten, veel bijpraten en gelukkig werden er ook wat kaartjes gemaakt. We werden nog verwend door Annemarieke die heerlijke scrub voor ons maakte met essentiële oliën van Young Living! Al met al een geslaagde dag!

Marijne is ontzettend gespannen voor haar 8e verjaardag. Ik vind het geweldig hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben blij als ze weer wat rustiger wordt.... Al weken gaat het gesprek nergens anders meer over dan wie naast wie moet zitten bij het feestje, wie welke kleur schort krijgt, welke cadeautjes ze hoopt te krijgen enz. enz. enz. enz........

Gisteravond was het jaarlijkse etentje met onze zwemgroep. We gingen eten bij De Elze in Hout-Blerick. Het was erg gezellig zoals je ziet....

Daarna thuis nog even snel de tent versierd voor de grote dag vandaag.....

Volgende week meer...

Liefs van Simone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten